Tjörnbro Arena 2024

Vi ska utveckla tillsammans och utifrån faktiska behov

Vi skapar en oslagbar plats för träning, outdoor och chill på Tjörnbro Arena. Vårt slutmål är att alla som besöker oss ska må bättre.

Det innebär att vi har en holistisk syn på vårt erbjudande. Personen som aldrig satt sin fot på en hinderbana ska känna sig precis lika välkommen som elitmotionären. Vi fokuserar aldrig på prestation, utan på att människor ska må bättre med oss.

Vår stora passion är rörelseglädje. För alla!
Vi bygger vår verksamhet kring nyfikenhet och respekt. På Tjörnbro Arena hjälper vi och lyfter varandra. Det är modigt att vara snäll.

RÖR EJ

DENNA VISAS EJ, RÖR DEN EJ

Utvecklingen

Vi som har utvecklat idén till vad den är idag, är övertygade om att satsningen på utomhusaktiviteter med inriktning på träning och outdoor ligger helt rätt i tiden. Träning, outdoor och chill har dessutom en långsiktig framtid. Allt fler människor ser om sin livsstil. Då behövs en anläggning som året runt levererar holistiska, hållbara, innovativa och kompletta lösningar. Ett resmål med attraktivt innehåll, hög kompetens och ett helhetstänkande som sträcker sig från första bokningen, via första återbesöket och vidare framåt i tiden. En plats att återvända till – om och om igen.

Platsen

Strategiskt sett kan platsen knappast vara bättre. Tjörnbron är vägen ut till alla fina upplevelser som vår västkust kan erbjuda vilket gör att Tjörnbro Arena är porten ut till Bohuslän och det perfekta basecampet för dig och dina vänner.

Affärsmodellen

Vi är nu på väg att bli en saluhall för besöksnäringen. Det innebär att vi knyter till oss ledande aktörer som kan erbjuda en mängd olika aktiviteter inom våra områden, i stället för att försöka göra allt själva.

Vi kan redan nu erbjuda en mängd olika aktiviteter och upplevelser inom träning, outdoor, rörelseglädje och chill. Och mer väntas… 

Varumärket

Tjörnbro Arena äger varumärket och svarar för att det blir kvalitetssäkrat. Tillsammans med de bästa aktörerna får vi extremt goda möjligheter att bygga ett varumärke som ger styrka åt både anläggningen som helhet och åt de enskilda företagen som samarbetar på området. Samverkan ger starka synergier för alla inblandade parter eftersom de kan dra nytta av varandras styrkor, resurser, produkter och dragkraft på marknaden. Gästerna och deras familjer kan även ta del av vårt ”Total Living Concept” som innebär att man får möjlighet att kombinera jobb, fritid och familjelivet på bästa sätt när de är på arenan.

Hållbarhet

För att bidra till så lite miljöpåverkan som möjligt ligger Tjörnbro Arenas fokus på hemmamarknader och närmarknader inriktade på hälsa, träning och event. Vi strävar också efter att minska verksamhetens miljö- och klimatavtryck. Till exempel används golfbilar som körs på el inom området. Dessutom skapar vi ett nära samspel med kunder, leverantörer och övriga intressenter i hållbarhets- och miljöfrågor. Tjörnbro Arena bedriver ett internt miljöarbete som leder till ständiga förbättringar samt tar tillvara på medarbetarnas engagemang och medvetenhet.

När det gäller verksamhetsutveckling med outdoor-tema lägger vi fokus på att få barn och unga i rörelse, samt att vi genom kunskap ska väcka intresset ytterligare för hälsa och välbefinnande inom samma området. Vi prioriterar att använda lokala företag i vår ombyggnadsfas så att intäkterna stannar på hemmaplan.

Vi arbetar aktivt med ekonomisk hållbarhet. Till exempel finns luftvärmepumpar i alla våra 55 lägenheter för att på sikt hålla nere elkostnaderna. Vi återbrukar också möbler där det går.

Vi är ansluta till Hållbarhetsklivet och bidrar därmed till en hållbar besöksnäring. De säsonger vi fokuserar på när det gäller att öka antalet besökare ligger främst utanför högsäsong – vilket rimmar väl med Hållbarhetsklivet-principen om fler besökare när och där det inte är fullt.

Hållbarhetsklivet

”Vi förenar det bästa av de bästa på en och samma plats.”